mandag 17. januar 2011

TWILIGHT

Preface
I`d never given much thought to how I would die –
Though I`d had reason enough in the last few months – but even if I had, I would not have imagined it like this.
I stared without breathing across the long room, into the dark eyes of the hunter, and he looked pleasantly back at me.
Surly it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. That ought to count for something.
I knew that if I`d never gone to Forks, I wouldn`t be facing death now. But, terrified as I was, I couldn`t bring myself to regret the decision. When life offers you a dream so far beyond any of your expectations, it`s not reasonable to grieve when it comes to an end.
The hunter smiled in a friendly way as he sauntered forward to kill me.

( jeg har kjøpt white edision fordi jeg synes de var mega kule og de først bøkene mine detter fra hverandre)

 
Tittel: Twilight

Forfatter: Stephenie Meyer

Sjanger: Fantasi ung/voksen

Sider: 434

Lesetid: til sammen på alle 4 bøkene 3 døgn.

Sang: Albumet til den første filmen!




About three things I was absolutely positive.
   
First, Edward was a vampire.

Second, there was a part of him – and I didn`t know how dominant that part might be – that thirsted for my blood.

And third, I was unconditionally and irrevocably in love with him.



Denne boken har vel alle fantasi – junkier lest. I hvertfall var dette min favoritt bok og den første boken jeg leste innen fantasi. Det var denne boken med de andre i serien som gjorde at jeg ble forelsket og hektet. Og jeg elsker bøkene en dag i dag. Boken er filmatisert. Jeg så filmen før jeg leste bøkene. Og forelsket meg i filmen, så den to ganger rett etter hverandre. Var en venninne av meg som fortalte meg at dette var bøker, så jeg måtte jo bestille de med en gang. Noe jeg ikke angrer for. Brukte tre døgn på lese alle bøkene, sov nesten ikke. Ble dessverre veldig skuffet over filmen etter jeg hadde lest boken.

Til denne boken får man litt ekstra hvis du går på siden til forfatteren. Hun begynte å skrive samme boken i Edward Cullen sitt synspunkt. Dessverre ble det slik at noen la ut det hun hadde skrevet på nettet, så hun kuttet ut hele bokskrivingen. Trist for oss som er store fan! Hun har lagt ut det hun har skrevet på sin egen nettside. Så gå inn der å se etter Midnight Sun, for de som ikke allerede har tatt en titt :oP


<3 <3 <3 <3 <3

7 kommentarer:

  1. Jeg elsker Twilight bøkene, kan ikke si jeg er så fan av filmene. Synes film 1 var ok og så ble de bare dårligere og dårligere. En annen serie du burde sjekke ut hvis du ikke allerede har gjort det er Vampire Academy. Skikkelig bra serie, nesten bedre Twilight. Trudde ikke det var mulig før jeg leste de bøkene:) Bare nesten da, Twilight er fortsatt kjempe bra:)

    SvarSlett
  2. Så visst litt for sent over populære innlegg, så det var ett innlegg om Vampire Academy der he he:)

    SvarSlett
  3. Hørt hørt.. Twilight var nok også en av de bøkene som fikk meg til og lese igjen..
    Hadde ikke lest så mye på mange år. Før jeg fikk de og da gikk det for seg etter på..

    Leste ikke så fort som deg da xD Kjempe stolt over jeg leste alle 4 på 1 mdr. Det var fort for meg :P hehe

    SvarSlett
  4. Jeg slukte de tre første bøkene, men bok nummer fire syntes jeg var helt grusomt dårlig. Det var liksom aldri noe skikkelig høydepunkt i Breaking Dawn.

    SvarSlett
  5. Elin: jeg synes Vampire Academy er bedre en Twilight jeg da ;) I hvertfall dramaet mellom Rose og Demitri :)
    MoonStar: ja de fikk meg til å lese igjen :) Skal ikke si noe på lesetiden altså, var nettopp ferdig med skolen og eldste var fortsatt i barnehagen, så hadde masse fritid :p
    Ladybug: Jeg liker faktisk 1 og 4 best jeg da :) Selv om jeg er enig om høydepunktene og jeg savnet en del om kjærligheten til B og E, synes jeg det var den mest romantiske. men hoppet over ganske mye i bok 2 i BD fordi jeg likte ikke synspunktet til Jacob.

    SvarSlett
  6. åÅÅ...disse hvite coverene var superfine! For meg så var New Moon best ;)

    SvarSlett
  7. Du får kjøpt de på cdon.no og ark :)

    SvarSlett