torsdag 25. november 2010

EVERMORE – The Immortals

 Auraens farge kart:


Rød: Energi, styrke, seksualitet, lidenskap, frykt og ego
Oransje: Selvkontroll, ambisjon, mot, tankefullhet, mangel på vilje og apatisk
Gul: Optimistisk, glad, intellektuell, vennelig, ubesluttsom og lett å lede
Grønn: Fredelig, helende, medfølende, svikefull og sjalu
Blå: Åndelig, lojal, følsom, snill og lunefull
Fiolett: Svært åndelig, visdom og intuisjon
Indigo: Velvilje, svært intuitiv og søkende
Rosa: Kjærlighet, oppriktighet og vennskap
Grå: Depresjon, tristhet, utmattelse, lav energi og skepsis
Brun: Grådighet, selvopptatthet og egenrådighet
Svart: Manglende energi, sykdom og overhengende død
Hvit: Perfekt balanse


 





Tittel: Evermore
Forfatter: Alyson Noël
Sjanger: Fantasi
Sider: 356
Lesetid: 1 dag
Sang: tror faktisk ikke jeg har en til denne…








SOMETIMES LOVE IS ETERNAL. FOR GOOD… FOR EVIL… FOREVER
 

Sixteen – year – old Ever Bloom is the sole survivor of a car accident that killed her family. Exiled to sunny California, Ever is haunted by her little sister and by the ability to see people`s auras, here their thoughts and know their entire life story by touching them. She wants to hide from the world, but when a stunningly handsome new guy arrives at school, she can`t seem to keep away. Falling in love with Damen is dangerous – he`s not what he seems. But if Damen is her destiny, how can Ever walk away?


Jeg ble anbefalt boken av ei på Ark etter jeg var ferdig med en del andre serier. Jeg synes boken er kjempe bra og har også lest de tre andre bøkene som har kommet i denne serien. Bøkene har en likhet med Twilight og alle fans vil elske disse bøkene. Kjærligheten og frustrasjonen gjør at en hver jente blir hekta. Alle intrigene både mellom vennegjengen og mellom Damen og Ever gjør at du ikke klarer å legge fra deg boken. Som man kan se på lese tiden min, så viser det vel at jeg ikke klarte det. Når jeg var ferdig med boken så måtte jeg bare lese nr to i serien Blue Moon. Etter å ha lest boken for andre gang er jeg fortsatt ikke misfornøyd. Den er godt skrevet. Anbefaler på det sterkeste!!!


I also know her dad isn`t really away on "business" like he said, her mom`s personal trainer is way more "personal" than "trainer," and her little brother broke her Evanescence CD but he`s too afraid to tell her. But I don't know any of this from spying or peeking or even being told. I know because I`m psychic. Side 1


Ever har overlevd det utenkelige. Hun er den eneste overlevende av de bilulykke som tok livet av alle i familien hennes - inkludert familiens kjæledyr. Siden hennes "nær døden" opplevelse, har hun ikke vært det samme. Ikke bare er hun kjemper med skyldfølelse for å være i live, har hun nå synske evner. Hun kan lese sinn og ingenting er hemmelig lenger. For å overdøve støyen som stadig omgir henne, holder hun sin iPod farlige lydnivå, i håp om å distrahere seg selv.
Hennes selv-isolasjon fører naturlig til en mangel på venner. Bare Haven og Miles, utsidere av deres egne regler, holder henne med selskap på skolen og på enkelte helger.
En dag renner inn i den neste, inntil en ny gutt dukker opp på skolen. Damen fører oppsikt med sitt fantastiske utseende og sjarmerende personlighet, men det er noe rart med ham også. Damen demper støyen i Ever hode. Når han snakker, er han alt hun hører. Når han rører ved henne, alt rundt henne ser ut til å forsvinne, og en varm følelse kryper opp kroppen hennes. Dette ville være flott om hun noen gang følte hun kunne stole på ham, men noe er bare ikke riktig med ham.

Ever må avfinne seg med livet sitt, mens håndtere en mystisk kvinne som ser ut til å ha en forbindelse til Damen. Ever nekter å lære mer om henne synske evner og vil heller at de bare skal forsvinne, mens hun prøver å ignorere dem, setter hun seg selv i fare.


 

4 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med deg, jeg elsker bøkene til Noël. Hun kommer faktisk til Norge nå til helgen.

    Liker forresten headeren din. Utrolig stilig bokhylle og jeg elsker "bokstøttene dine".

    SvarSlett
  2. Så flott blogg du har :) Dette er mitt første besøk her.

    Jeg fikk Evermore i postkassen forige uke, håper jeg liker den like godt som deg og Bokelskerinnen. Fin anmeldelse!

    SvarSlett
  3. Bokelskerinnen: Ja sjekket bloggen din å så dette, fikk desverre ikke reist noe som var trist! Håper det var artig, venter på den siste boken i serien nå, men Norge henger bestandig etter.

    SvarSlett
  4. Henriette: Vet ikke helt om det er noe galt med nettleseren min eller om du har gjort bloggpostene dine gjennomsiktige? Hvis det er det sistnevnte som er tilfellet så ville jeg bare si i fra at det er veldig vanskelig å lese når det blir skrevet med lyseblått på lyseblå bakgrunn ;)

    SvarSlett