tirsdag 18. januar 2011

New Moon – Twilight sagaen

These violent delights have violent ends
And in their triumph die, like fire and powder¨
Which, as they kiss, consume
Romeo and Juliet, Act II, scene VI



PREFACE
I FELT LIKE I WAS TRAPPED IN ONE OF THOSE TERRIFYING nightmares, the ones where you have to run, run till your lungs burst, but you can`t make your body move fast enough. My legs seemed to move slower and slower as I fought my way through the callous crowd, but the hands on huge clock tower didn`t slow, with relentless, uncaring force, they turned inexorably toward the end – the end of everything.
But this was not a dream, and, unlike the nightmare, I wasn`t running for my life; I was racing to save something infinitely more precious. My own life meant little to me today.
Alice had said there was a good chance we would both die here. Perhaps the outcome would be different if she weren`t trapped by the brilliant sunlight; only I was free to run across this bright, crowded square.
And I couldn`t run fast enough.
So it didn`t matter to me that we were surrounded by our extraordinarily dangerous enemies. As the clock began to toll out the hour, vibrating under the soles of my sluggish feet, I knew I was glad something blood – thirsty waited in the wings. For in failing at this, I forfeited any desire to live.
The clock tolled again, and the sun beat down from the exact center point of the sky.


 

Tittel: New Moon – Twilight Saga

Forfatter: Stephenie Meyer

Sjanger: Fantasi ung/voksen

Sider:497

Lesetid: til sammen på alle 4 bøkene 3 døgn.

Sang: Albumet til den første filmen!



I knew we were both in mortal danger.
Still, in that instant, I felt well. Whole.
I could feel my chest, the blood pulsing hot and fast through my veins again. My lungs filled deep with the sweet scent that came off his skin.
It was like there had never been any hole in my chest. I was perfect – not healed, but as if there had never been a wound in the first place.



Dette er den andre boken i serien. Og jeg liker ikke denne så veldig. Den er spennende første gang du leser den, den er også trist og tårene kom rennende. Vi får en følelse av hvor hard det kan være å miste den du elsker, noe som er veldig trist! Trenger du en bok å gråte til, kan dette være denne boken. Fins sikkert tristere bøker, men dette er den tristeste jeg har lest.

Dette er den boken jeg liker nest minst… Selv om boken er grei å lese og sånn synes jeg det blir kjedelig med alt dette med Jacob. Skulle ønske det handlet mer om Italia og mer action. Dessverre ble ikke dette tilfelle. Jeg skjønner jo at det er viktig for Stephenie Meyer å skrive om Jacob, men egentlig synes jeg ikke noe om det trekant dramaet som skjer i treeren! Han kunne holdt seg til en liten rolle. Men det er min mening da. Sikkert flere som er uenige med meg.



<3<3<3<3

4 kommentarer:

  1. Må si meg uenig xD hehe Mere Jacob :P Husker jeg hele tiden tenkte uff.. så dum du er velg han :P Levde meg skikkelig inn i bøkene første gang jeg leste.. Gleder meg til og lese dem igjen og se om jeg kan leve meg like mye inn i det da..

    Men må innrømme jeg også blei sur i blandt over han var så kæk.. eller hva man kan kalde det.. (eller også er det filmen..) Nei uff.. må ta meg sammen og lese de igjen :D

    SvarSlett
  2. jeg sitter å leser de igjen nå, og er enig med deg i det at han er kæk :p
    Men er ikke min favoritt fyr, det er han heller ikke i filmene, synes egentlig de tre personene i hovedrollene er drit dårlige skuespillere. De er lissom bare de karakterene. Digger R. Patt, men når jeg tenker på filmene blir jeg dårlig, de spiller ekstremt dårlig. Uff!!

    SvarSlett
  3. Jeg har lest bøkene både på engelsk og norsk, siden jeg har de på begge språk. Jeg liker at Jacob er med i historien, jeg synes det gjør det litt spennende. Det viser alt er ikke rosenrødt selv om kjærligheten mellom Edward og Bella er sterk. Bella kan ikke styre siden egne følelser. Det er to mennesker i livet hennes som betyr mye, hun vet hun må velge en av dem og vet at hun vil såre en hun er veldig glad i uansett. Så liker jeg varulv historien, jeg synes det er spennende. Skulle ønske forfatteren kunne skrive en historie om kun det. Elsker varulver! Jeg har alltid synes synd på Jacob i historien, men Edvard var alltid den rette for Bella. Jacob var kun en venn. Jeg gråt en tåre første gang jeg leste historien, den var rørende:)

    SvarSlett
  4. må si jeg gråt i det kapittelet hvor hun sier hvem hun velger. når han ligger skadet på rommet. Den er trist.

    SvarSlett