fredag 7. januar 2011

Last Sacrifice – Vampire Academy

  IT ALL COMES DOWN TO NOW.

 
THE QUEEN IS DEAD AND THE MOROI WORLD WILL NEVER BE THE SAME.

 
Rose Hathaway is awaiting wrongful execution and there exists only one man who can stall this terrible fate.
Rose must look to both Dimitri and Adrian, the two great loves of her life, to find him.

 
With her best friend Lissa, in a deadly struggle for the royal throne, the girls find themselves forced to rely upon enemies and questioning those they thought they could trust…

 
But what if true freedom means sacrificing the most important thing of all?
   
EACH OTHER.





Tittel: Last Sacrifice

Forfatter: Richelle Mead

Sjanger: Fantasi

Sider: 584

Lesetid: 8 timer (ja da det var veldig fort)











I fortiden har Rose overvunnet enhver hindring i hennes vei, uansett oddsen, men nå står hun ovenfor det eneste som kan bringe henne ned. Permanent. Hun skal bli stilt for retten for dronningens mord, og er garantert dødsdømt til tross for hennes uskyld. Å slåss for livet hennes er ikke hennes eneste utfordring, hun må også utføre Dronningen`s siste oppdrag. Rose må finne Lissa`s "uten om ekteskap" søsken å sikre hennes stemme før det er for sent. Til slutt vil det ta hver eneste en av hennes allierte til å jobbe sammen for noe håp i å overleve, og en lykkelig løsning.

Rose gjør valget mellom de to mennene i hennes liv. Jeg kan ærlig si at jeg heie på dem begge. Begge var gode for henne på sin egen måte, men hennes valg syntes jeg er det rette for henne, når alle grunner ble lagt ut. Jeg føler for den som hun ikke velger, men så snart hun gjorde hennes valg var det veldig tydelig hvorfor det ikke ville ha fungert med den andre i det lange løp. Jeg håper i spin-off serien at han kan få en bit av lykke han også, det fortjener han.

Mens det er trist å si farvel til Rose, jeg er veldig glad hun endelig fikk sin del av lykken. Når jeg virkelig tenker over det, virker det som det er fordi det passer Rose perfekt. Dessverre savner jeg å hvite om de andre! Kan hende dette kommer i spin–off serien, men føler det mangler en del og skulle ønske vi fikk hvite litt mer om Rose og hennes valg i kjærligheten. Hvordan de skal klare seg videre.

Denne boken er en som du vil definitivt sette tid til for å lese, da den vil suge deg rett inn. Så mens jeg leste skjønte jeg ikke hvor absorbert jeg var før jeg så på klokken. Halv fem på morgningen var jeg ferdig. Alle figurene har vokst så mye i bøkene, spesielt Rose og Lissa. I denne boken synes jeg de finner seg selv, og skinner i sine roller. Noen av de avsluttende hendelsene var en overraskelse, men jeg tror alt fungerte helt som det skal i det lange løp. Slutten er ikke egentlig endelig, jeg er sikker på at noen av mine favoritt karakterer vil ha i det minste små roller i den kommende spin off-serien. Alt i alt var det en veldig bra bok som jeg virkelig likte, og anbefaler sterkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar