tirsdag 18. januar 2011

Breaking Dawn – Twilight saga

BOOK ONE
BELLA

 
Preface


I`d had more than my fair share of near – death experiences; it wasn`t something you ever really got used to.
It seemed oddly inevitable, though, facing death again.
Like I really was marked for disaster. I`d escaped time and time again, but it kept coming back for me.
Still, this time was so different from the others.
You could run from someone you feared, you could try to fight someone you hated. All my reactions were geared toward those kinds of killers – the monsters, the enemies.
When you loved the one who was killing you, it left you no options. How could you run, how could you fight, when doing so would hurt that beloved one? If your life was all you had to give your beloved, how could you not give it?
If it was someone you truly loved?

 
BOOK TWO
JACOB

 
Preface
Life sucks, and then you die
Yeah, I should be so lucky.

 
BOOK THREE
BELLA

 
Preface
No longer just a nightmare, the line of black advanced on us through the icy mist stirred up by their feet.
We`re going to die, I thought in panic. I was desperate for the precious one I guarded, but even to think of that was a lapse in attention I could not offord.
They ghosted closer, their dark robes billowing slightly with the movement. I saw their dark robes billowing slightly with the movement. I saw their hands curl into bone-colored claws. They drifted apart, angling to come at us from all sides. We were outnumbered. It was over.
And then, like burst of light from a flash, the whole scene was different. Yet nothing changed – the Volturi still stalked toward us, poised to kill. All that really changed was how the picture looked to me. Suddenly, I was hungry for it.
I wanted them to charge. The panic changed to bloodlust as I crouched forward, a smile on my face, and a growl ripped through my bared teeth.

 

   




Tittel: Breaking Dawn

Forfatter: Stephenie Meyer

Sjanger: Fantasi ung/voksen

Sider:702

Lesetid: til sammen på alle 4 bøkene 3 døgn

Sang: Albumet til den første filmen!





Dette er den siste boken i serien. Dette er favoritten min. Liker romantikken. Gleder meg til å se den på film. Må gi noe negativt til denne også, synes bok to hvor det bytter synspunkt er idiotisk, hvis jeg skulle bestemt, ville jeg hatt det fra Edward sitt synspunkt. Det hadde vært det beste. Om ikke hele så i hvertfall noen kapitler, fra han rett før hun føder til hun våkner. Det hadde jeg synes vært mega da! Men sånn er det nå ikke.

Hva mener du?



<3 <3 <3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Jeg synes denne er den beste etter Eclipse. Jeg liker kjærligheten i historien og spesielt datteren. Jeg synes kanskje i førsten da jeg leste var det litt forvirrende å lese fra andres synsvinkler ettersom i de andre bøkene er man vant med å høre historien fra Bellas synsvinkel. Jeg må si jeg ble ganske så overrasket da Bella var gravid, jeg tenkte: hva? går det an? Jeg mener hun var fortsatt menneske og han vampyr. Det ble bare veldig forvirrende og slutten var litt skuffende. Den siste kampen. Tenkte: er det alt?.Ellers var boka nokså bra:)

    SvarSlett
  2. tenkte det samme... skulle ønske det kom en bok til, men fra Renesmee synspunkt når hun har blitt eldre.

    SvarSlett